Stickskolan Maria Jäger

Jag heter Maria Jäger och under flera år hade jag en nätbutik med garner och heminredning. Stickskolan som idé fanns med redan från början och jag ville bygga en riktigt bra support för min verksamhet och för de som vill lära sig att sticka. Min shop är nedlagd nu men stickskolan.se kommer leva kvar.

Tillsammans med Lena Ringstad som är Stickskolans grafiska designer och webbansvarig har vi byggt upp en sida som ska vara till hjälp för de som inte stickat förut att “komma igång” helt enkelt, främst genom instruktionsvideos och fasta sidor där vi visar bilder på hur man gör.

Stickskolan är dock mycket mer än en lättillgänglig hjälp till att lära sig grunderna i stickning. Vi hoppas sidan kan ge inspiration, tips och nya idéer.

/Maria Jäger
Vaxholm maj 2011